7 – 11 septembrie 2015
[înscrieri până pe 25 august 2015]
Teoriile și modul de lucru în managementul cultural ne-au învățat – în școală, în cadrul de învățare non-formal sau în practică – o mulțime de teorii și modele de lucru și organizare a muncii în artă și cultură – pe care le-am testat, chestionat și verificat. Condițiile actuale însă, – în principal definite de precaritate, instabilitate și inconsecvență – ne determină să ne întrebăm dacă ceea ce am învățat din cărți și teorii de management poate fi într-adevăr pus în practică și care dintre teoriile pe care le învățăm sunt cu adevărat fezabile sau sustenabile pe termen lung.
Cursul de supraviețuire pentru (tineri) lucrători culturali este o sesiune de învățare și dez-învățare de 5 zile, dedicată celor care lucrează în sectorul cultural și care își propune să formuleze întrebări și eventual să definească răspunsuri alternative problemelor cu care se confruntă cei care lucrează în artă și cultură. Renunțăm la teorii și ne uităm la practică, ne întâlnim cu oameni care au testat diferite moduri de lucru și discutăm despre felul în care ele funcționează (sau nu), vorbim despre succes dar și despre eșecuri, testăm idei și unelte de lucru, învățăm și dez-învățăm despre cum să supraviețuim în sectorul cultural azi, bazându-ne mai degrabă pe experiența directă decât pe teorii.
Cursul își propune să creeze un spațiu deschis de schimb și discuție între lucrători culturali cu experiență și cei aflați la început de drum. Ne propunem să folosim cele 5 zile pentru a deschide câteva teme ghidate de practicieni din diverse domenii culturale și să găsim împreună moduri de lucru eficiente, soluții sustenabile și instrumente practice care să ne ajute munca de zi cu zi.
Teme
Temele abordate în cadrul cursului se vor defini pornind de la 4 întrebări pricipale:
Ce ar trebui să știi despre munca în sectorul cultural (și ți-a fost teamă să întrebi)?
în care vom aborda subiecte generale despre definirea tipului de muncă pe care o facem în sectorul cultural, tipuri de organizare, chestiuni practice de legislație, politici culturale, contabilitate etc.
Cum se administrează…?
în care vom discuta despre moduri diferite de a administra structuri de lucru diverse: de la ONG la PFA, de la festival la proiecte cu finanțare publică
Cum găsești resurse pentru ideile tale?
în care vom vorbi despre surse și resurse financiare, moduri alternative de fundraising, alte resurse materiale, cum le găsim și cum le gestionăm
Ce trucuri, unelte și instrumente poți folosi pentru a-ți ușura munca?
în care ne vom uita la soluții practice și instrumente utile de organizare a muncii, a spațiului, a echipei etc.
Perioada
Cursul va avea loc în fiecare zi între 7 și 11 septembrie 2015, la Fabrica de Pensule / Cluj. Participanții trebuie să fie disponibili să participe la întreg programul cursului.
Format
Formatul cursului combină sesiunile de prezentare susținute de practicieni din diverse domenii, cu activități practice, conferințe, exerciții, discuții și dezbateri deschise. Ne bazăm în principal pe schimbul de experiență între participanți și invitați, pe definirea colectivă a programului și a temelor pe care ne concentrăm, pe facilitare mai degrabă decât pe un proces vertical de transmitere a cunoștințelor.
Facilitatori
Echipa principală a cursului este formată din Miki Braniște (Colectiv A / Temps d’Images), Corina Bucea, Kinga Kelemen (Groundfloor Group) și Rarița Zbranca (Fundația AltArt), cărora li se vor alătura diverși invitați care vor contribui pe teme specifice abordate în cadrul programului.
Cui se adresează?
Programul este deschis tinerilor care lucrează sau doresc să lucreze în domeniul cultural. Credem că oamenii creativi, entuziaști, curioși și activi, doritori să învețe mai mult despre cum se lucrează în domeniul cultural și cu idei concrete în acest domeniu sunt cei care ar putea beneficia de acest program.
Două locuri la curs sunt asigurate pentru participanți din Republica Moldova, care vor beneficia de transport și cazare.
Număr maxim de participanți: 25
Cum poți participa?
Pentru a te înscrie la curs, trimite-ne formularul de înscriere completat, alături de un CV (nu mai mult de 2 pagini) până la data de 25 august 2015, la adresa corinabucea@gmail.com. Pentru informații suplimentare, puteți să ne scrieți pe mail la adresa de mai sus sau să ne sunați la numărul de telefon 0725 530 105. Persoanele selectate să participe vor fi anunțate până la data de 1 septembrie.
Participarea la curs este gratuită. Pentru un număr limitat de participanți, organizatorii pot oferi transport și cazare în Cluj pe perioada cursului.
Evenimentul face parte din proiectul Hotspot.art – Artă și Cultură Contemporană pentru Comunități, finanțat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României și derulat de Fabrica de Pensule.
Sorry, comments are closed for this post.