Free psychology!,
understanding “free” as in “freedom” not as in “free beer”.Parafrazându-l pe Richard Stallman, încercăm să extindem ideile copy-left și open-source asupra domeniului psihologiei. Acest domeniu implică, dincolo de o gamă largă de școli și orientări, o peliculă ce îl înscrie într-un curent oficial care se vrea ocult. Psihologul a ajuns un brand al individului ce deține o tehnică inaccesibilă laicilor – ca un preot care știe despre tine mai mult decât tine!
Închiderea unui domeniu însă, poate fi răsturnată printr-o abordare adiacentă, venind dinspre un domeniu distinct, dar totuși conex.
Ecologia devine brand, trece astfel și ea printr-o etapă de cristalizare dată de solicitarile pieței. „Eco” devine un sufix universal și …vandabil. Rămâne să vedem care sunt resorturilor și implicațiile mentalităților pe care se bazează.
Noi propunem un experiment, pornind dinspre a ne întreba:
Ce ar putea apărea la intersecția dintre domeniul psihologiei și cel al ecologiei, calibrat de o privire antropologică asupra mentalităților?Ce putem construi dacă, evitând nuanțele de kitsch, încercăm o împletire a domeniilor pentru a construi o platformă open-source pentru educație personală și socială, un fel școală populară de psihologie și eco-sofie? Pentru a contura răspunsuri la astfel de întrebări:
Vă invităm joi, 20 martie a.c, de la ora 18 la Tranzit.ro/
Cluj (str. S. Brassai nr. 5),
La evenimentul Implicații ale ecologiei mentale (conferință și dialog).
Sorry, comments are closed for this post.