Salutare, oameni buni, și bine v-am regăsit la ediția de Dragobete a rubricii „Monday, I feel like shit„.
Pregătisem o perorație și o piesă de o cu totul altă natură, dar am schimbat opțiunea în ultimul moment datorită evenimentului muzical întâmplat în acest weekend, cam cu 48 de ore în urmă, când s-a dat drumul pe Internet celui mai recent album al grupului grecesc Rotting Christ, ce conține o prelucrare black metal a piesei „Cine iubește și lasă„, foarte potrivită cu spiritul Dragobetelui și cu linia de imprecație amoroasă pe care o promovez prin această rubrică.
Iată că, după Maria Dragomiroiu, Loredana Groza, Mădălina Manole, Geta Burlacu, rockerii de la Coma și hipsterii de la Urma, a venit și rândul black metalului satanic să asimileze fiorul ocult al piesei popularizate de Maria Tănase, care, frumoasă fiind, știa o chestie sau două despre ce înseamnă să iubești și să lași cu ochii în soare. Nu e prima dată când în black metal cineva se joacă de-a Maria Tănase – recent proiectul Din Brad (aripa folk a celor de la Negură Bunget) a avut o tentativă similară, păstrând totuși piesa pe coordonate folclorice.
Pur și simplu versuri ca „târâișul șarpelui și pasul gândacului” ori „dar noi, oameni botezați, de cuvânt suntem lăsați” s-au dovedit irezistibile pentru etosul satanic. Dacă mă uit în poza pe care am pus-o la începutul acestui articol, și Maria Tănase avea ceva suspect de întunecat în sufletul ei.
Dar să facem și puțintică istorie: acu câțiva ani Rotting Christ au avut un concert la Cluj în preajma Paștelui, ceea ce a produs unele vuieli și huiduieli prin presa clujeană și în rândurile pensionarilor (Slicker nu exista, altfel aș fi făcut un reportaj pe tema asta). O bună amică s-a prezentat la concert în costum național, cu un coșuleț de ouă vopsite, și suspectez că prezența piesei pe acest album are ceva de a face cu incidentul respectiv.
Albumul în ansamblu e o chestie mai deosebită, o tentativă de aplicare a conceptului world music în black metal – are piese inspirate de folclorul rusesc, babilonian, aztec, grecesc și se încheie cu un bonus track încărcat de ospitalitate balcanică, sugestiv intitulat Welcome to Hell!.
Vă las alături de blestemul de dincolo de mormânt al Mariei Tănase și nu uitați mesajul de îmbărbătare al acestei rubrici: It will end in tears!
Sorry, comments are closed for this post.