TIFF 2011 – Zilele Filmului Românesc: scurtmetraje II

1.       Draft 7: excelent construit, jucat, regizat. E tot ceea ce Bună, ce faci? nu a reușit să fie, adică o comedie romantică românească care nu sună fals, e angajantă pentru spectator, e tandră și amuzant-emoționantă. El și ea sunt actori și repetă pentru un film în care el e pe cale de a se întoarce în Anglia la soție și copii iar ea a plecat mai devreme de la balul de absolvire. Găselnița suprapunerii repetițiilor peste filmul din film dă paradoxal credibilitate poveștii și situațiilor, iar tensiunea care se creează între cei doi pe parcurs e rezolvată cu o eleganță desăvârșită de „finalul”filmului în film.

2.       Numărătoarea inversă: un fel de Cehov amestecat cu Caragiale în câmpurile din jurul Bucureștiului, în care un grup de oameni trebuie să numere mașinile care trec pe stradă pentru că „așa zice de la UE”. Nea Mircea și George sunt fiecare vinovați de mici abateri de la coportamentul unui angajat model, iar diferențele care existau între ei la început se topesc în cele din urmă în vina împărtășită de a-l fi mințit pe șef. Una peste alta, un film care patinează între serios, comic și absurd prin simpla radiografiere a realității românești de zi cu zi.

3.       You can’t hide the love from gypsies: experimentalism vizual și sonor care aduce a Lynch,  greu de pătruns în atmosferă din cauza scurtimii și a lipsei narațiunii.

4.       Lunch break: un restaurant posh. Vlad Ivanov și Mihaela Sîrbu stau la masă. Zâmbesc încurcați. Nu știm dacă e o întâlnire fugitivă între doi amanți, un prânz între prieteni vechi care nu s-au văzut de mult, o întâlnire de afaceri. Nici nu aflăm nimic în acest sens, deoarece în singurele momente în care cele două personaje vorbesc filmarea se mută în exterior iar zgomotul străzii acoperă totul. Găselnița durează cam primele două repetări, după aceea devine obositoare și previzibilă.

5.       Strung love: probabil cel mai amuzant scurt-metraj al seriei. Filmul e bazat pe suprapunerea unui umor situațional și regizoral american peste o competiție muncitorească într-un atelier de strungărie din epoca ceaușistă. Punctul forte al filmului e imaginea, excelent construită în tonuri calde de fotografie de grup cu pionieri din anii 80. Finalul cu El și Ea pe străzile patriei într-un Wartburg azuriu face toți banii!

6.       Stopover: un film decent, o interpretare bine temperată a Monicăi Bârlădeanu în rolul româncei căsătorită cu un norvegian care nu înțelege cum se pot face lucrurile a la roumaine la mica înțelegere și nu după reguli bine stabilite.

Sorry, comments are closed for this post.

Evenimente recomandate

There is no custom code to display.

© 2025 slicker.ro

Slicker este construit pe platforma Wordpress