Program Fabrica de pensule (Cluj, Henri Barbusse 59-61)
16 – 22 Mai
Zián & Kopik – spectacol non-verbal, Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely (Timișoara)
Sala Mică, etaj II 16.05.2011, 11.00 h, 13.00 h, 17.00 h Regia: Palocsay Kisó Kata Asistent regie: Bodor Emőke Decor: Palocsay Kisó Kata, Benedek Levente Păpuși: Ciprian Tauciuc, Benedek Levente, Palocsay Kisó Kata, Bodor Emőke Regia tehnică: Szilágyi Olga Lumini: Szilak Károly Sunet: Erdődi Endre Foto: Bíró Márto Distribuţia: Zián: Páll Gecse Ákos, Nagy Sándor Kopik: Vass Richárd, Páll Anikó Katalin Kopik şi Zián sunt doi spiriduşi care iubesc copiii şi natura. Sunt colegi minunaţi şi conduc o firmă împreună; sunt cei mai buni în sortarea materialelor, de fapt, sunt adevăraţi profesionişti. Au grijă de toate, dar mai ales de mediu. Ei ştiu cel mai bine unde trebuie depuse deşeurile din metal, plastic sau hârtie. Îşi fac treaba veseli şi în mod responsabil, găsind întotdeauna timp să se minuneze de lumea înconjurătoare. Cheful lor de joacă şi de experiment este nemărginit. Moto-ul lor: «Gunoi şi vrăjitorie: Zián şi Kopik – numai bine!» Îşi împărtăşesc bucuroşi cunoştinţele lor profesionale atât cu copiii, cât şi cu adulţii. Limbajul lor de spiriduşi e limpede pentru toată lumea. Nu au secrete, în afară de… Biletele pot fi procurate prin rezervare la sala.mica.cj@gmail.com , prin telefon la 0746 342 598 zilnic între orele 10.00 – 18.00 sau direct – de la Sala Mică înaintea spectacolului, de la ora 10.00, 12.00, respectiv 16.00.
Preţul acestora este de 5 lei pentru copii și de 10 lei pentru adulți.
sala.mica.cj@gmail.com , 0746 342 598
Delir în doi, în trei, în câţi vrei….
Sala Mică, etaj II
19.05.2011, 20.00 h (70 min.)
Regia şi scenografia: Mihaela Panainte
Distribuţia: Ea – Maria Hibovski
El – Emanuel Petran
Costume: Székely Cecilia Anna
“Cuplul este lumea însăşi, este bărbatul şi femeia, este Adam şi Eva, cele două jumătăţi ale umanităţii care se iubesc, care se regăsesc, nu mai sunt în stare să se iubească; care, orice-ar fi, nu pot să nu se iubească, care nu pot fi unul fără altul. Personajele, desemnate aici în mod pur generic prin El şi Ea, sunt prinse într-un război pe cât de crud, pe atât de derizoriu, un război devenit pur şi simplu mod de existenţă”. (Eugène Ionesco)
Intrare: 17 RON (12 RON redus pentru elevi, studenți și pensionari). Rezervare:sala.mica.cj@gmail.comsau 0731 357 975 zilnic între orele 15.00 – 19.00.
sala.mica.cj@gmail.com, 0731 357 908
Funky Bazaar – ediţia I
Sala Studio, etaj I
21.05.2011, 11.00 h – 20.00 h
Un târg de handmade, vintage, design vestimentar – unul special în Cluj, cu lucruri deosebite şi cu tot felul de activităţi (vor fi şedinţe foto pentru cei care îşi cumpărăaccesorii, vom avea o trupăcare va canta live, va fi un atelier de creaţie şi multe alte surprize pe care le vom oferi vizitatorilor noştri).
La târg veţi găsi creaţiile tinerilor designeri din Cluj, broşe din dantelă, cercei din fimo, accesorii pentru viitoarele mirese, genţi, inele, coliere, brăţări, lanţuri cu patinăantique, cordeluţe, papioane şi multe alte accesorii realizate unicat!
Gabriela Popescu – www.gabrielapopescu.blogspot.com, 0746 155 768 ; Mihaela Berbecar – www./happydecoboutique.blogspot.com, Evelyn Alice Torok – www.aliceinthebigcity.blogspot.com
… After All – concept: Vava Ştefănescu
Sala Studio, etaj I
22.05.2011, 19.00 h
Concept: Vava Ştefănescu
Cu: Carmen Coţofană
Scenografie: Adrian Damian
Costume: Paul Dunca
Video: Irina Stelea
Producţie: Asociația Colectiv A în cadrul Festivalului Temps d‘Images
Coproducători: Zamek Ujazdowski (Polonia), Centrul Naţional al Dansului Bucureşti
„… After All” vă propune o plonjare în multiplele universuri ale Vavei Ştefănescu. Un alt corp (Carmen Coţofană), ca un avatar, jonglează cu universul material şi artistic al Vavei Ştefănescu, cu dimensiunile temporale, alunecă printre obiecte şi imagini şi transformă o întreaga istorie.
„Corpul [meu] tinde să fie o arhivă; o arhivă virtuală.
Ce faci cu toate lucrurile astea adunate aici? La un moment dat îți vine să te scuturi de ele dar nu poți să le arunci. O schimbare ar fi binevenită.
Se ia un alt corp; i se deschid supapele; se selecționează deșeurile arhivate; se pun deoparte lucrurile reciclabile; se observă că au rămas foarte puține; acestea se așează cu grijă în diferite părți din noul corp (avînd o oarecare vîrstă, ele sînt fragile); se pun deoparte visele; doar puține [din ele] se vor dezvolta; se aruncă la întîmplare în noul corp; se așteaptă puțin; dacă nu se întîmplă nimic, este recomandată un pic de răbdare; între timp se aleg accesoriile; cînd totul va fi gata, vom adăuga noului corp accesoriile; dacă acesta le rejectează nu vă speriați, este un efect normal, cu unele se va obișnui și le va păstra, altele vor deveni invizibile; cînd totul este gata priviți cu atenție; găsiți o ramă potrivită la anticariat – e foarte importantă; puneți rezultatul în ramă.
Deschideți televizorul și urmăriți un desen animat care vă place.”
Vava Ştefănescu
www.colectiva.ro, office@colectiva.ro
Imaginarium Senior & Junior – ateliere de improvizaţie teatrală
Sala Studio, etaj I
Luni, 16.00 – 18.30 h (Juniori) & 19.00 – 21.30 h (Seniori)
Centrul ARTHOC vă invită să evadaţi din rutină pentru a plonja liber în imaginar şi pentru a vă transforma propria viaţă într-un spectacol de noi trăiri, ritmuri, situaţii, gânduri, faţete ale personalităţii voastre şi ale relaţiilor cu cei din jur.
Atelierele Imaginarium sunt formate din patru întâlniri, cu o durată de 2 ore și 30 de minute fiecare. La cererea unui grup de participanți, zilele și orele de desfășurare ale atelierului se pot modifica, cu acordul prealabil al tuturor. Costul pentru Imaginarium Junior este de 50 lei iar pentru Imaginarium Senior este de 60 de lei. Înscrierile se fac permanent.Atelierele încep în momentul în care se formează o grupă completă. Vă aşteptăm cu drag în IMAGINARIUM !
Pentru informaţii suplimentare şi înscrieri vă rugăm să ne scrieţi la office@arthoc.ro sausă ne vizitaţi pe www.arthoc.ro
Capoeira Angola, Asociația Arta Capoiera (Bogdan Rakolcza)
Sala Studio, etaj I
marţi 17.00 h , joi 19.00 h, vineri 18.00 h, cerc capoiera: duminică, 16.30 h (în caz de ploaie)
Capoeira Angola, venind din Brazilia cu rădăcini africane e luptă şi joc, un dialog al corpurilor. Te învaţă cum să transformi conflictul în joacă, cum să improvizezi şi să te exprimi ca individ în muzică, în cântare şi în mişcare, atât în cercul „fermecat” de capoeira cât şi în prelungirea lui firească: în viaţa de zi cu zi.
Responsabilii pentru cursuri sunt Bogdan Rakolcza şi Adi Cimpoeşu. Începătorii pot să se alăture oricând antrenamentelor. Singurul lucru de care e nevoie sunt o pereche de adidaşi uşori, şi haine lejere.
Bogdan Rakolcza, 0757 559274, bogdan@caravain.de, capoeiraAngolaRomania.wordpress.com
Your brain on drums (atelier deschis de percuţie şi ritm)
Sala Studio, etaj I
miercuri 19.30 – 22.00 h
Nu este om să nu fie şi muzician. Din toate vremurile e valabil: cine vrea să cânte, cântă – fiecare, în felul lui.
Sunt bineveniţi: cei care nu au bătut niciodată la o tobă, dar îşi doresc să înveţe, cei care doresc să înveţe să comunice şi să se exprime prin ritm, profesionişti căutând libertatea de exprimare, căutători şi căutătoare – oameni dispuşi la joacă. Cei interesaţi se pot alătura cursului orişicând. Nu se percep taxe fixe. Contribuţia e liberă.
Asociaţia Arta Capoeira, Adi Cimpoeşu – 0751 835 599, Bogdan Rakolcza – 0757 559 274 bogdan@caravain.de, http://www.facebook.com/home.php?sk=group_161979820486805
Cathleen Schuster & Marcel Dickhage – Following the Line of Arguments
Galeria Plan B, etaj III
20.04.2011 – 21.05.2011, marți – sâmbătă 16.00 – 19.00 h
Cu sprijinul: Centrului Cultural German Cluj-Napoca, Radio România Cultural
Tema expoziţiei este relocarea locurilor de muncă ale firmei Nokia din oraşul german Bochum în oraşul Cluj din Transilvania. Mutarea firmei Nokia a fost făcută publică la începutul anului 2008, fiind motivată de costurile salariale mari şi în general de nivelul ridicat al cheltuielilor.
Hotărârea luată de Nokia a fost urmată de reacţii dure din partea angajaţilor, a mass-mediei şi a lumii politice, până la boicotul produselor Nokia de către populaţie. S-a aflat faptul că firma Nokia a încheiat anul financiar 2007 cu un câştig record de 7,2 miliarde de euro. Reacţiile nu au avut niciun efect asupra mersului lucrurilor.
În timpul rezidenţei din Cluj, Marcel Dickhage şi Cathleen Schuster au avut ocazia să cunoască situaţia la faţa locului. În cadrul expoziţiei, ei prezintă două filme. Într-o dezbatere conceptuală, artiştii abordează subiectul prin fotografie, video şi instalaţie.
Lucrarea POI înfăţişează un tur în jurul fabricii Nokia de la Jucu.
Al doilea film lucrează cu înregistrări foto-video ale celor doi artişti şi cu materiale de arhivă. Marcel Dickhage şi Cathleen Schuster preiau conceptul de flexibilitate şi îl aplică mediului filmic.
www.plan-b.ro, contact@plan-b.ro
Shannon Bool – Das Gitter
Peles Empire, etaj I
1.04 – 21.05.2011, pe bază de programare
Peles Empire prezintă prima expoziție solo în România a lui Sannon Bool. Shannon Bool este o artistă canadiană care trăiește în Berlin. Das Gitter este o compoziție adaptabilă la mediu, formată din bări de metal de la tavan până în podea, care s-a dezvoltat din sculpturile de bări de striptease ale lui Shannon Bool, folosind același limbaj al colajului pentru a destabiliza o citire a spațiului bazat pe putere.
Das Gitter este contectată cu un proiect la care Bool a lucrat pe parcursul ultimelor luni – un desen pe perete puternic decorativ pe care îl realizează cu femei din JVA Pankow, o mică închisoare de femei din Berlin. „The Imprisoned Drawing” ancorează arhitectura burgeză a închisorii umplând un zid mare, curbat cu un model de tapet de la Wiener Werkstatt, care este conturat și apoi pictat cu mâna. „The Imprisoned Drawing” citează cât și accesează procese gemene de producție, precum Atelier Martine a lui Paul Poiret, unde designerul a fondat o școală de design pentru fete, pentru a crea modele art deco naive și frumoase. Das Gitter reflectă câteva dintre exercițiile spațiale din „The Imprisoned Drawing”. Elementele din oțel și alamă sunt lustruite pentru a indica frumusețea materialității lor și pentru a atrage atenția asupra potențialului fanteziei sau fetișării ideii de a fi ‚închis’. Funcțiunea este astfel ștearsă prin actul de a cola bări de metal ca un model.
www.pelesempire.com, pelesempire@gmail.com
Berszán Zsolt, Betuker István, Veres Szabolcs – Welcome to the Uncanny Valley
Bázis- galerie de artă contemporană, etaj I
11.03 – 25.05.2011, pe bază de programare
curator: Adriana Oprea
Pictura a murit de câteva ori până acum, însă, de fiecare dată când arta contemporană a înmormântat-o, am plâns la o înmormântare fără mort, pentru că pictura fusese îngropată de vie. Ea a revenit mereu după aceea. Pentru că, de fapt, nu a plecat niciodată. Berszán Zsolt, Betuker István şi Veres Szabolcs sunt artişti care au luat pe cont propriu reîntoarcerea picturii (cea mai recentă resurecţie a ei) în arta contemporană românească. Pictura lor e exact aşa cum pare: o practică serioasă, împachetată aproape fără fisură. Dar, fiind o readucere la viaţă a ceea ce nu a murit, pictura lor pare să fie exact aşa cum e: o practică bântuită, un câmp al subiectivităţii, devastat. Nu întâmplător, unul din conceptele care o pot explica este freudian – the uncanny (straniu, nefamiliar, străin, ciudat). Expresie lansată în robotica japoneză, the uncanny valley este traducerea dinamicii psihice în confruntarea a ceea ce e uman şi viu cu ceea ce e inuman şi mort (la originea expresiei, convieţuirea omului cu maşina) […]
Dacă ceea ce vedem e atât de interiorizat, subiectivizat, adus în sfera umană prin figuraţie (în pictura primilor doi), de ce pare – şi este – atât de sinistru? Pentru că, aşa cum Berszán Zsolt o arată abstractizând, adică radicalizând problema în termeni picturali, familiarul cel mai straniu, necunoscutul cel mai apropiat nouă este negrul morţii. The uncanny este reamintirea morţii de care ne e teamă, confruntarea cu ceea ce nu vrem să ştim, deşi o ştim prea bine: negrul care înghite mai devreme sau mai târziu toate culorile. (Adriana Oprea, critic de artă, cercetător în artă contemporană, arhivist la Muzeul Național de Artă Contemporană din București)
Sorry, comments are closed for this post.