The Reader, în regia lui Stephen Daldry (pe care îl ştiţi din The Hours ori din Billy Elliot), ecranizează romanul omonim al lui Bernhard Schlink. Filmul discută problema Holocaustului pe un palier particular, rolul individului în implementarea politicii naziste. Şi încadrează această discuţie într-un cerc amoros, astfel că reuşeşte să dezbată mai bine probleme precum responsabilitatea faţă de semen – fie în relaţie cu actul criminal nazist, fie în ceea ce priveşte iubirea, – sau angajamentul faţă de adevăr. Eroina filmului e Hanna Schmitz. Trăieşte o aventură cu un adolescent, Michael Berg, pe care îl părăseşte fără preaviz, pentru a se înrola în al Doilea Război Mondial în aparatul nazist. Drama filmului e articulată pe dragostea pe care Michael i-o poartă Hannei de-a lungul deceniilor. Ca toate lucrurile pe care le iscodeşte Daldry să aibă priză, ar trebui ca relaţia Hanna (Kate Winslet, rol pentru care a primit Oscarul în acest an) – Michael (jucat de doi actori, în tinereţe e întruchipat de David Kross, la maturitate de Ralph Fiennes) să transmită un anumit fior. Or’ dinspre Kross nu vine nimic, personajul său se lasă bîntiut de fantoma Hannei fiindcă aşa scrie în scenariu, nu fiindcă aşa ar simţi el însuşi (personajul, adică). Mai e şi un secret la mijloc, al Hannei, pe care îl ascunde cu o îndîrjire extraordinară. De el depinde viaţa femeii, iar Michael nu intervine în sprijinul ei (prin deconspirarea secretului), să nu o facă de ruşine. Astfel că Michael mai are un motiv de suferinţă. Teme Mari de TOT, vibraţie zero!
Filmul rulează la Cinema City.
Sorry, comments are closed for this post.