De câți oameni e nevoie ca să obținem un Cluj cu o idee mai bun?

fill cluj

Statisticile Com`ON Cluj-Napoca. Prima evaluare administrativă

Vorbim din nou despre 28 februarie 2015, ora 23.59. După cum deja știți, acesta a fost termenul limită de înscriere a inițiativelor pentru Com`ON Cluj-Napoca – Buget Participativ de Tineret în Cluj 2015, Capitala Europeană a Tineretului. Și, pentru că știm de la Micul Prinț că ”oamenilor mari le plac numerele”, vom încerca să spunem povestea cât mai numeric posibil.

Să începem cu 1. În acest sens, vă reamintim despre Com`ON Cluj-Napoca faptul că este primul proces de bugetare participativă (BP) din Cluj, care și-a propus implicarea tinerilor clujeni într-un proces democratic de deliberare și decizie pentru stabilirea modalității optime de cheltuire a (unei părți a) bugetului public, în cadrul programului Cluj-Napoca 2015, Capitală Europeană a Tineretului.

În acest sens, ne-am fixat un obiectiv extrem de curajos pentru noi și extrem de încurajator pentru publicul țintă: un portofoliu de 250 de proiecte/inițiative propuse de către tineri, exclusiv grupuri informale, și adresate comunității locale.

 

Echipa

Perioada de depunere a inițiativelor a fost 16 decembrie- 28 februarie. Dar, înainte de asta, o echipă întreagă s-a pregătit pentru a oferi suportul necesar pentru ca ideile voastre de proiect să poată prinde contur.

25 de tineri au fost recrutați și train-uiți pentru rolul de facilitatori. Aceștia trebuiau să identifice diverse grupuri comunitare cărora să le aducă la cunoștință acest proiect de bugetare participativă, astfel încât să se asigure o sumă de inițiative cât mai diferite între ele, care să acopere nevoile a cât mai multe segmente comunitare. După care a urmat partea de consiliere pentru aceste grupuri, până la depunerea efectivă a formularului de înregistrare cu inițiativele propuse, care să respecte condițiile regulamentului.

Mii de materiale de promovare au fost răspândite în tot orașul și 140 de urne Com’ON Cluj-Napoca (idea boxes), amplasate peste tot, au așteptat să fie umplute cu ideile tinerilor clujeni. 30 de voluntari au fost implicați în distribuirea tuturor materialelor purtătoare de mesaje pentru Cluj.

 

Grupurile de inițiativă

Am considerat că 250 este un număr mare pentru Cluj-Napoca. 250 de idei de proiecte. 250 de acțiuni. Generos. Fiecare grup informal înscris în proiect putea să depună maxim 5 inițiative. Am ales așa tocmai ca să încurajăm publicul. Pentru a încuraja creativitatea în sfere cât mai diverse. Realist vorbind, am fi considerat proiectul un succes chiar și dacă nu am fi atins acest 250. Dar ceea ce s-a întâmplat a depășit așteptările tuturor. În ultimele zile, numărul de inițiative depuse creștea cu zecile în fiecare oră.

Astfel, am avut nici mai mult, nici mai puțin decât 248 de grupuri de inițiativă, formate din tineri cu media de vârstă de 25 de ani. În aceste condiții, cu siguranță, Clujul va întineri și mai mult.

Dintre aceste grupuri, 143 au avut câte o singură inițiativă înregistrată și doar 16 grupuri au avut numărul maxim de inițiative înregistrate (adică 5). Ceea ce spune ceva despre veridicitatea și autenticitatea proiectelor: ele nu au apărut în mod artificial, ci doar acolo unde s-au identificat nevoi.

În medie, grupurile de inițiativă au avut câte 3 membri fiecare, dar, în cazul în care era nevoie de mai mulți tineri pentru implementare, membrii grupurilor de inițiativă  au putut specifica numărul de persoane cu care doresc să își lărgească echipa. Surpriza plăcută a fost că majoritatea echipelor au solicitat implicarea altor persoane în implementarea inițiativei lor. Persoane necunoscute, pe care echipa Com`ON Cluj-Napoca va trebui să le implice. 1369 de persoane solicitate. Asta înseamnă că oamenii își doresc proiecte comunitare în care să-și lărgească grupul de persoane care împărtășesc cu ei aceleași interese sau valori.

 

Inițiativele

Numărul de inițiative înregistrate și declarate eligibile după prima verificare administrativă a fost de 451. Visam la un Cluj cu o idee mai bun, dar acum ne așteptăm la un Cluj cu 451 de idei mai bun.

Toate ideile au fost structurate pe cele 6 priorități ale programului Cluj 2015, Capitală Europeană de Tineret (tinerii puteau să  aleagă maxim 3 dintre aceste priorități, aferente domeniului de intervenție în care se încadrează inițiativa lor). Astfel avem:

Inițiative care vizează prioritatea Share Space: 199

Inițiative care vizează prioritatea Share Culture: 289

Inițiative care vizează prioritatea Share Work: 124

Inițiative care vizează prioritatea Share Power: 94

Inițiative care vizează prioritatea Share Joy: 246

Inițiative care vizează prioritatea Share Vision: 207

 

Bugetele 

Bugetul maxim alocat pentru o inițiativă a fost de 4500 lei. Totuși, inițiativele puteau avea bugete care să depășească această sumă, însă bugetul total al uneia nu putea depăși suma de 9000 de lei. În aceste condiții, bugetele inițiativelor depuse au fost:

Între 1-1000 lei: 16

Între 1001-2000 lei: 25

Între 2001-3000 lei: 23

Între 3001-4000 lei: 46

Între 4001-4500 lei: 239

Peste 4500 lei: 102

Bugetul total al inițiativelor înregistrate a fost de aproximativ 1.900.000 lei, iar bugetul total solicitat de 1.770.000 lei.Valoarea medie a bugetului total al unei inițiative este de 4.186 lei.

Ce urmează?

Urmează să te implicit și tu, cel care nu ai depus idei. Cum? Prin sprijin, pin vot sau prin ambele. Din 16 martie, toate aceste inițiative se vor putea vota de către publicul clujean, pe cc.yourcluj.ro. Primele 250 de inițiative care vor întruni cele mai multe voturi din partea publicului vor primi finanțare. Nicio idee nu se va putea implementa fără validarea comunității pentru care a fost gândită. Campania de vot se va încheia pe data de 31 martie. După care, cele 250 de idei de proiecte se vor putea implementa, astfel că o poveste spusă acum în cifre se va transforma într-un rezultat concret pentru Cluj.

via Your Cluj

FacebookGoogle+Twitter

Sorry, comments are closed for this post.

Evenimente recomandate

There is no custom code to display.

© 2017 slicker.ro

Slicker este construit pe platforma Wordpress