Biletele se pot cumpăra în Polus Center, Librăria Cărturești, Agenția teatrală de bilete și Casa de cultură a studenților, precum și cu o jumătate de oră înaintea începerii concertului.
Preț bilet: 40 lei
Concertul extraordinar cameral NOTE DE PRIMĂVARĂ care va avea loc duminică, 21 aprilie, ora 19:00, în sala Auditorium Maximum a Universităţii Babeş-Bolyai şi care îi are ca protagonişti pe violonistul ALEXANDRU TOMESCU şi pianistul EDUARDKUNZ.
Ca de fiecare dată, pregătim un eveniment aparte şi atractiv pentru publicul larg. Pe scenă vor urca doi dintre muzicienii de calibru ai României, proasp ăt veniţi după o mai mult decât fructuoasă carieră în Europa şi în lume, presărată cu succese în săli precum Theâtre des Champs Elysees – Paris, Carnegie Hali – New York sau Metropolitan Arts Centre – Tokio. Cei doi interpreţi au revenit în România, unde se implică constant în organizarea unor turnee naţionale de muzică clasică înţelegând totodată că neconvenţionalul, ca îmbinare între profesionalism şi inovaţie este cheia pentru a atinge publicul larg.
Expoziţia Peisaj Minunat a tânărului artist MATEI AGACHI acompaniază concertul „Note de primăvară” într-o notă muzicală, deoarece tablourile expuse ne dezvăluie percepţia artistului asupra muzicii şi a celor ce au compus-o: „Lucrările mele sunt o îmbinare între sunetele şi armoniile muzicii clasice şi culorile picturii. Prin aceste picturi putem vizualiza muzica asa cum am perceput-o eu şi reprezintă portrete abstracte ale celor care au compus. Muzica este o surs ă de inspiraţie nesfârşită şi împreună cu pictura sunt legate interdisciplinar.” (Matei Agachi)
21 aprilie 2013
Auditorium Maximum (str. Em de Martonne nr. 2)
Alexandru Tomescu – vioară Eduard Kunz – pian
Program:
Igor Stravinski – Suita Italiana Dmitri Sostakovici – 4 preludii op. 34 Serghei Prokofiev – 5 melodii op. 35 Piotr Ilici Ceaikovski – Meditatie op. 42 Piotr Ilici Ceaikovski – Melodie op. 42 nr. 3 Piotr Ilici Ceaikovski – Valse Scherzo op. 23
Locuri în sală: 800
Biletele se pot cumpăra în Polus Center, Librăria Cărtureşti, Agenţia teatrală de bilete şi Casa de Cultură a Studenţilor. Bilete vor fi puse la dispoziţie şi în seara evenimentului (în limita locurilor disponibile), cu o jumătate de ora înaintea începerii, la locul desfăşurării concertului. Preţ bilet: 40 lei
Un proiect susţinut de: Bloom, branding design studio.
Parteneri: SDL, Opera Plaza, Chic Ville, Polus Center, Tokyo Japanese Restaurant, Librăria Cărtureşti, ISDC, Skoda Compexit, Uni ShowRoom, Human Direct, Cofetăria Cristina, Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Universitatea Babeş-Bolyai, Primăria şi Consiliul local Cluj-Napoca, Visit Cluj.
Parteneri media: Evenimente 4student, Evenimente în Cluj, Oraşul Cluj, Zile şi Nopţi, Făclia, Foaia Transilvană, Monitorul de Cluj, Webcultura, ArtAct Magazine.
ALEXANDRU TOMESCU
Un om. O vioară. Aceste două coordonate sunt suficiente pentru a crea un Univers. Iar când omul este Alexandru Tomescu, iar vioara este un Stradivarius, se na şte un Univers locuit de creaturi sonore fascinante care se desprind din culoare şi densitate sonoră, toate menite să subjuge publicul aflat în sală. Alexandru Tomescu a dovedit că poate îmblânzi orice formă de muzică, mai ales după proiectul „Paganini – înger sau demon”, care a marcat un hotar în cariera lui. A fost momentul în care violonistul şi-a regândit identitatea şi care marchează o cotitură radicală în drumul pe care Alexandru Tomescu a pornit acum câţiva ani, acela spre schimbarea percepţiei existente în România asupra muzicii clasice. Într-adevăr, de când a revenit în ţară, după studii în Elveţia cu Tibor Varga şi Statele Unite ale Americii cu Eduard Schmieder, Alexandru a dorit să demonstreze că muzica clasică este o fereastră spre armonia cu sine şi cu celălalt, o lume deschisă tuturor şi că fiecare merită şansa de a o explora. După o mai mult decât fructuoasă carieră realizată în Europa şi în lume, presărată cu succese în săli precum Théâtre des Champs Elysées – Paris, Carnegie Hall – New York sau Metropolitan Arts Centre – Tokio, sub bagheta unor Maeştri precum Valery Gergiev, Kurt Masur sau Christoph Eschenbach, Alexandru a revenit în România, unde s-a implicat în organizarea unor turnee naţionale de muzică clasică, realizate exclusiv din fonduri private. A înţeles că neconvenţionalul, ca îmbinare între profesionalism şi inovaţie este cheia pentru a atinge publicul larg, drept pentru care a devenit protagonistul unor evenimente-pilot în lumea muzical ă românească: a cântat pe Stradivarius într-o staţie de metrou, pentru a dovedi că există o însemnată receptivitate pentru muzica de calitate; a cântat într-o pădure pentru a milita împotriva exploatării iraţionale a domeniului forestier. A cântat în faţa unei case în ruine, pentru a stopa distrugerea clădirilor aflate în Patrimoniul Naţional. A cântat cu scopul adunării de fonduri pentru Asociaţia Nevăzătorilor din România sau pentru protezarea auditiv ă a copiilor cu deficienţe de auz. Este printre primii artişti care şi-a făcut o misiune clară din a purta mesajul muzicii clasice în ora şe româneşti în care nu există filarmonici. Este suficient ca numele său să apară pe un afiş pentru ca biletele să se epuizeze cu zile întregi înainte de evenimentul respectiv.
Alexandru Tomescu nu se rezumă doar la a cânta în faţa publicului său, ci cultivă un dialog intens cu acesta, fie de pe scenă, explicând ce cântă, fie prin interviurile pe care le acordă la televiziunile şi radiourile de specialitate şi nu numai. Fie că vocea se aude la Radio România Muzical sau la Radio Guerrilla, fie c ă vorbele sale sunt tipărite în Dilema Veche sau în revista Viva!, el explic ă ce înseamnă să fii artist în România secolului XXI, ce surse îi hrănesc inspiraţia şi de ce muzica clasică merită o şansă.
Angajamentul pe care şi l-a asumat în momentul în care a primit vioara Stradivarius Elder-Voicu, în 2007 a fost acela de a familiariza un num ăr cât mai mare de români cu sunetul splendidului instrument. După o serie aproape neîntreruptă de concerte desfăşurate în România şi în lume, numele violonistului şi al viorii sale au devenit sinonime perfecte.
În încheiere – un citat relevant, care deşi se referă la un singur concert pe care Alexandru Tomescu l-a susţinut în Noua Zeelandă, poate fi extins la întreaga sa carieră: „Alexandru Tomescu scoate o muzică nemaipomenită din Capriciile de Paganini, evidenţiind contraste, lasând fiecare frază să trăiască şi să respire. M-am aşteptat la o seară cu şampanie spumoasă, însă Alexandru Tomescu a servit whiskey”. (David Larsen – Metro Magazine, Noua Zeelandă).
EDUARD KUNZ
Numit printre primii zece mari pianişti de mâine de către BBC Music Magazine, Eduard Kunz a apărut pe mari scene internaţionale, precum Royal Albert Hall, Wigmore Hall (Londra), Louvre (Paris), Concertgebouw (Amsterdam) sau Winterthur (Barcelona). A concertat alături de cele mai importante filarmonici din Anglia, ca BBC Symphony Orchestra sau Royal Scottish National Orchestra, dar şi de Deutsches Symphonie-Orchester din Berlin, Royal Stockholm Philharmonic Orchestra, Orchestre national du Capitole de Toulouse, cu dirijori precum Tugan Sokhiev, Christian Mandeal, Edward Gardner, Gerard Schwarz, Alejandro Posada, Andrés Orozco-Estrada sau David Angus, printre alţii.
Născut in Rusia, absolvent al Conservatorului Ceaikovsky din Moscova şi al Royal Northern College of Music din Manchester, Eduard Kunz este câştigator a treisprezece premii întâi la competiţii internaţionale, precum Concursul Internaţional George Enescu de la Bucureşti, Concursul Internaţional din New Orleans, Concursul Internaţional de Pian Paderewski din Varşovia, Concursul Internaţional Grand Konzerteum din Atena, sau Concursul Internaţional Horowitz din Kiev. Alte premii obţinute sunt: Premiul Juriului la cel mai mare concurs internaţional de pian – Van Cliburn din Texas, medalia de argint obţinută de la The Worshipful Company of Musicians in London şi premii de la diverse fundaţii internaţionale, fiind, totodată, laureat al Festivalului Verbier şi numit Artist al Noii Generaţii de către BBC3.
MATEI AGACHI
Noul val de tineri artişti plastici ai şcolii clujene se bucură de prezenţa tânărului şi talentatului pictor Matei Agachi, a cărui evoluţie artistică s-a desfăşurat în instituţiile de prestigiu ale Clujului. Absolevnt al Liceului de arte plastice „Romulus Ladea”, specialitatea Design ambiental, Matei Agachi şi-a continuat studiile de licenţă la Universitatea de Arte şi Design, iar studiile de masterat în cadrul Universit ăţii Babeş-Bolyai. În prezent este doctorand la secţia Pictură din cadrul Universităţii de Arte şi Design Cluj-Napoca. Încă din anul 1997 a luat parte la expoziţii de grup în cadrul unor evenimente desfăşurate atât în România, cât şi în străinătate: expoziţia taberei din „Petroşani-Castelul Corvineştilor” (2005), expozitia de grup „Europa Artium” (2006), expozitie de grup „Zilele artei bizantine” (2008, 2009, 2010) – Cluj-Napoca, expozitie de grup „Monahul de la Rohia” (2009) – Baia-Mare, expozitie de grup „Etat d’esprit”, Galerie des Halles Saint-Francois, Quimper (2012) – Fran ţa, expozitie de grup „Grafic Poetry”, Galeria Odeon (2012) – Bucure şti. Anul 2011 marchează prima sa expoziţie personală, intitulată „GENESIS 4.8” la Galeria Casa Artelor (Cluj-Napoca). Un an mai târziu apare din nou într-o expoziţie personală, „Monade”, desfăşurată în Cafeneaua Papillon (Cluj-Napoca).
Insfarsit!!! asa DA!~