Benefeciind de aportul creativ al agenței JANDL din Bratislava, librariile Carturesti au lansat o noua campanie de promovare a lecturii.
Campania consta in trei colaje infațisand coperte ale unor titluri de referința care se imbina ingenios si alcatuiesc figuri umane. Mai mult decat simple ilustrații, aceste colaje vorbesc despre diversitate si despre felul in care carțile ne imbogațesc personalitatea. Spre deosebire de campaniile precedente, cu care publicul a luat contact in primul rand prin intermediul mediului tiparit, am lansat aceasta campanie mai intai prin intermediul social media, ceea ce ne-a ajutat sa obținem un raspuns mai substanțial din partea cititorilor. Este important de precizat faptul ca am evitat orice miza comerciala si ca toate copertele care apar in colaje au fost recreate de agentia JANDL.
Eugen Suman, copywriter JANDL:
„Libraria Carturesti este unul dintre putinele branduri / produse / locuri frumoase si bune din Romania, iar literatura si cartile sunt foarte importante pentru mine. Si cum JANDL e o agentie care nu se fereste de lucrari creative pentru clienti interesanti, nu a fost greu sa conving intreaga echipa sa se implice. Ma bucur ca am putut promova un brand care mi-e drag si un obicei pe care as vrea sa-l vad preluat de cit mai multi oameni – cititul. La fel de mult ma bucur si ca libraria a dat unda verde proiectului si s-a implicat la fel de mult ca noi.
Inca nu stim care va fi impactul social al campaniei, dar si daca facem doar zece oameni care n-au mai pus mana pe o carte de nu stiu cind sa se apuce din nou de citit, pentru mine e un succes.”
Daniel Voinea, manager de comunicare Carturesti:
„Nu este primul proiect de acest fel pentru Carturesti, dar este unul dintre puținele pe care am avut ocazia sa le vad pe piața de carte din Romania in ultimii 15 ani. Cred ca nu e nevoie sa subliniez importanța acestor campanii, in condițiile in care media ajung doar acele sondaje si statistici ingrijoratoare. Este -de mult timp- o necesitate sa lucram la imaginea cartii. Mai mult decat atat, o campanie de promovare a lecturii, indiferent cine este clientul, aduce beneficii pentru toti cei care activeaza in domeniu. Cu atat mai mult in cazul in care clientul este Carturesti, un brand care a cistigat foarte multi adepti punand accentul pe placerea si universul lecturii, mai putin pe vanzarea de carte (pe care o vedem ca pe o consecinta). Publicul (de carte) este in schimbare, dar nu inseamna ca e mai puțin activ; daca il privim ca pe o stafie a ceva ce a existat candva, nimeni nu stie exact cand, nu vom castiga noi citititori, dimpotriva. Apreciez optimismul si simplitatea mesajului campaniei propuse de JANDL, nu doar soluția creativa.”
Agentie: JANDL Bratislava
Creative Director: Pavel Fuksa
Copywriter: Eugen Suman
Art Directors: Alexis Blanco, Lucia Čermáková, Matus Nemcik
Illustrator/3D Artist: Ivan Holic
Fix pix imaginea cartii. Problema sunt substitutele: TV-ul, Internet-ul şi mai nou cartea în format electronic, nu imaginea cartii. Citesc deja pe Kindle din iarna deci nu vad prea bine vanzarile de carte clasica acolo unde e vorba doar de text. Pot să-i pună ce amabalaj şi copertă vor, că nu dau 35 de lei pe o carte doar ca s-o citesc odată şi să adune după aia praf şi acarieni într-un raft.
promoveaza lectura, nu neaparat cartea in sine. si eu am inceput sa citesc mai multe ebooks decat carti, dar asta doar pt ca altfel nu asa avea cum sa ajung la unele carti. btw, la biblioteca judeteana au sectia american corner, au adus carti interesante (safran foer, woody allen, etc) + poti sa ceri anumite carti pe care nu le au si in cateva luni le cumpara 🙂 http://www.bjc.ro/new/files/colectia-american-corner/Noutati%20American%20Corner.pdf
Şi eu la fel, mai mult pentru acces la cărţi în engleză am început să citesc cărţi în format electronic pe dispozitiv. Ştiu de faza cu bibioteca, însă tot mi-e mai comod cu cartea electronică pentru ca nu mai trebuie să merg fizic până la bibliotecă şi nu mă mai stresez nici cu termenele de predare.
cu un reminder pe telefon nu mai ai probleme, eu nu rezist sa n-am imprastiate prin camera carti pe care sa vreau sa le citesc.