O mini-campanie realizată de Oana Olaru-Zăinescu (Art Director la Imagistica), din ciclul nu-i mai spune designerului cum să facă design.
Oricum, clienți care să aibă încredere în expertiza ta, să te platească bine, să îți fixeze termene rezonabile, și foarte important, să îți dea un mesaj și un conținut clar de la bun început, sunt atât de rari încat îi asimilez unicornului sau altor animale fantastice.
De aceea, fă-ți treaba cât de bine poți dacă ești angajat la o agenție și încercă să fii apreciat pentru ceea ce produci. Pune în vedere cât mai devreme poți că, dacă te privesc doar ca pe un tip care manipulează programe de grafică, și tu o să-l percepi pe client doar ca un card ambulant.
Dacă ai proiecte independente, încearcă de la bun început să-ți dai seama de cât de serios e omul care vrea să te angajeze și cât de deschis la minte este în raport cu rezultatul final. Dacă este genul care îți spune „am totul gata pregatit, îți zicem noi unde să pui pozele și textul” mai bine te gandești de două ori. Asta dacă îți permiți și nu dictează stomacul în locul tău, ceea ce, să fim cinstiți, nu-i cea mai mare rușine din lume, atât timp cât nu te rezumi doar la asta.
Boala asta a clientului ne-educat e grava si afecteaza nu doar designerii, ci si copywriterii, strategii, pe oricine e cat de cat competent. Ca da, atata a inteles clientul, ca daca da’ banu, tre’ sa isi bage manutzele. Corect, are putere de decizie, dar trebuie sa si stie ce si cum sa zica la feedback.
Of. Ma intreb daca boala asta e globala sau apare doar la romani.
si un link
http://creativereview.co.uk/cr-blog/2012/january/what-kind-of-logo-does-25-buy-you