UN NOU APEL PUBLIC PENTRU PROMOVAREA BICICLETEI catre autoritatile locale clujene
Clubul de Cicloturism „Napoca” (CCN) lanseaza un nou apel public catre Primarul si Consiliul Local al municipiului CLuj-Napoca pe tema facilitatilor pentru biciclete, pe care autoritatile clujene le promit de ani de zile dar fie nu le realizeaza, fie o fac cu grave deficiente calitative.
Apelul are rolul unei scrisori deschise si este lansat cu ocazia celei de-a 50-a editii a Marsului Biciclistilor Clujeni (seria lunara inceputa in septembrie 2007), fiind expresia nemultumirii noastre fata de modul cum Primaria trateaza problema mobilitatii urbane durabile in general si cea a circulatiei cu bicicleta in oras in special.
Lansam totodata si o actiune de strangere de semnaturi, atat in mod clasic, prin tabele pe suport de hartie, cat si obline, fiind invitati sa semneze acest apel toti clujenii care isi doresc un oras mai putin poluat si aglomerat, un oras al oamenilor, nu al masinilor.
RADU MITITEAN
director executiv CCN
ANEXA:
Textul apelului 2011 catre autoritatile locale clujene pe tema promovarii bicicletei
A P E L 2011
catre autoritatile locale
pentru promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in Cluj-NapocaNoi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,
dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica,
vazand ca in ultimii doi ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte putin din ce a promis si s-a si aprobat in trecut iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu asa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele strazii Horea si Caii Dorobantilor, ingustarea in 2010 a pistei de pe str. Universitatii si in 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiintarea pistei de pe al. Stadion si str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite),
constatand ca proiectele elaborate sunt inadecvate (de exemplu compoenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);
remarcand ca in continuare autoritatile locale manifesta insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la informatii si participare publica la luarea deciziilor,
reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc in mod regulat,
SOLICITAM DIN NOU
autoritatilor locale clujene:1. Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
– de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
– care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
– care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).2. Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);
3. Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la alte restrictii de circulatie sau stationare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul in comun sau aleile si strazile pietonale.
4. Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.
Apel lansat de Clubul de Cicloturism NAPOCA in 27 octombrie 2011 cu ocazia celei de-a 50-a editii a marsului lunar al biciclistilor clujeni, deschis pentru semnare catre toti locuitorii municipiului Cluj-Napoca.
Contact CCN: 0744-576836, office@ccn.ro www.ccn.ro www.reactieinlant.ro
Chiar ieri la mars circulam pe pista din p-ta Unirii si mi-a luat unul fata, a intrat asa aiurea fara sa se asigure pe Iuliu Maniu. Pista respectiva trebuie separata de carosabil printr-o ridicatura care sa sileasca soferii sa incetineasca. Trebuie neaparat sa se intample un accident cu morti pentru ca primaria sa faca asta?