think globally, act locally

S-a creat de curând un nou site care se bate pentru drepturile bicicliştilor. Îşi propune să sesizeze autorităţile în legătură cu şoferii care îşi parchează maşinile ilegal, pe culoarele bicicliste. „Dacă aveţi poze, uploadaţi-le acolo. Contul e foarte uşor de creat (nu trebuie email sau confirmări) şi nu uitaţi să treceţi numărul de înmatriculare a maşinii. Puteţi ataşa până la 3 imagini per maşina”, spune Mihai, unul dintre iniţiatori site-ului Cluj-Napoca Mybike line. Site-ul există deja în câteva zeci de oraşe din lume şi e cel mai bun exemplu de democraţie participativă, de acţiune directă, nespectaculară, consecventă în genul think globally, act locally. Chiar dacă miza la nivel conceptual e mare, adică posibilitatea de a ne putea deplasa fără să ne coste prea mult, fără să ne epuizăm resursele şi fără să poluăm prea tare, praxisul nu are cum să fie altfel decât uşor plictisitor în pedagogia sa, repetitiv, mărunt, la firul ierbii. Aşa că tot respectul pentru băieţii care au iniţiat site-ul la Cluj!

FacebookGoogle+Twitter

6 răspuns la think globally, act locally

  1. Hehe, greu e sa facem critical mass la Cluj si sa avem curajul sa ocupam toata strada cu biciclete, d-apai sa facem alte actiuni de gherila urbana. Asa ca ramane legalismul. E ok.

  2. Bine ma, cui crezi ca ii pasa de site-ul ala. Ma refer la autoritati. Daca nu i-a vazut politia, fie ea si comunitara, si nu le-a facut poza, fix pix. Politia nu se sinchiseste de ei. Era la un moment dat pe unul dintre site-urile astea cu mybikelane o poza cu masina politiei parcata de-a curmezisul pe banda de biciclisti. Si apropo, vrei sa vezi cum se delimiteaza o banda de biciclisti de carosabil? Uite asa.

  3. Hoho, boierie cu piste dintr-astea! Nu spun ca un astfel de site va avea succes, nici ca autoritatile se vor sesiza, poate ca nici pistele nu sunt necasare, pot spune unii, din moment ce sunt asa de putin folosite. Dar pot fi si alte linii de argumentare: sunt necesare astfel de site-uri pt. ca se face presiune asupra autoritatilor in speranta ca…

  4. In speranta ca ce? Ca o sa se uite pe site-ul ala? Presiune asupra autoritatilor faci blocand stada cu biciclete, la fel cum ei blocheaza pista de biciclete cu masini. Sa ma rog, in mod diferit dar cu rezultat oarecum similar. Revolutia se face in strada, nu pe ‘net. Daca vrei ca masinile sa nu mai parcheze pe pistele de biciclete, iesi in strada, blochezi strada si strigi ca platesti impozite, deci vrei ca masinile sa nu mai parcheze pe pistele de biciclete. De preferinta impreuna cu alti oameni care platesc si ei impozite si vor si ei acelasi lucru. Cu cat mai multi, cu atat mai bine.

    Pistele sunt asa rar folosite pentru ca sunt blocate cu masini. Trotuarele care nu sunt separate cu obstacole de carosabil sunt si ele rar folosite (de pietoni) pentru ca sunt blocate cu masini parcate, iar pietonii sunt obligati sa circule pe carosabil.

  5. Site-ul ăla e numai o distracție. Un fel de ”hai să vedem cum arată mașinile parcate peste pista de biciclete, ca și cum nu am vedea zilnic asta”.
    Eu nu consider un site un semn de protest. În schimb ar fi o metodă bună de informare, de adunare a unei mase de oameni pentru a forma acea masă critică de care vorbea și ggl. Dar site-ul prezentat aici nu poate face așa ceva.
    Din cauza asta nu cred că am să pun vreodată poze pe acest site. Le pun Ca să ce? Nu există nici o lege la noi care sa permită amendarea șoferilor pe baza pozelor de la locuitorii orașului, iar polițaii văd mașini parcate peste pistele de biciclete zilnic. Uneori mai dau și cîte o amendă, dar prea rar.
    Iar despre motivul pentru care sunt folosite așa puțin pistele de biciclete…cred că e pentru că sunt organizate foarte prost. Pentru că dacă vin de pe Napoca și vreau să merg la teatru trebuie să trec vreo 3 treceri de pietoni ca să pot merge pe pista de biciclete de pe Eroilor, de exemplu. Și în cazuri din astea prefer să merg direct pe carosabil, e mult mai rapid.

Evenimente recomandate

There is no custom code to display.

© 2017 slicker.ro

Slicker este construit pe platforma Wordpress