Fiind vorba de o diferenţă calitativă însemnată între proiectul din spatele lui District 9 şi ceea ce a devenit el ca District 9, m-am gîndit să discut separat sursele acestui blockbuster independent (realizat în afara marilor studiouri hollywoodiene).
Alive in Joburg a fost conceput de Neill Blomkamp în 2005. E un film care discută tendinţele rasiste umane şi care analizează apartheid-ul Sud-African, construind un tablou social în care negrii de ieri sînt, azi, extratereştri naufragiaţi pe Pămînt. Scurtmetrajul lui Blomkamp reuşeşte să surprindă paranoia socială proprie unor vremuri cuprinse de violenţe stradale, căci se ajunge la violenţă treptat, odată ce pămîntenii le refuză alienilor drepturi fundamentale, drepturi pe care noi înşine le considerăm esenţiale pentru orice fiinţă otată cu simţuri şi inteligenţă. Prezentarea extratereştrilor în scurtmetraj nu are nimic tendenţios, apar ca o populaţie oprimată, în suferinţă cumplită, o populaţie extrem de conştientă de situaţia precară în care trăieşte (şi de limitele de acţiune pe care le impune faptul că au aterizat într-o civilizaţie prea puţin elevată).
În District 9 situarea elementelor în peisaj e alta.
Sorry, comments are closed for this post.