22 răspuns la Critical mass 2

  1. na fain, dar am o critica! si sa ne-ntelegem din start: sustin cauza, dar am o problema cu felul in care este promovata. Logo-ul este frumos realizat, bravo, dar are o buba de continut: asocierea soferilor cu persoanele cu handicap arata indirect cu anume sunt priviti cei cu handicap. As spune ca logo-ul poate fi insultator pentru cei cu handicap. Cine a facut logo-ul pare-se ca se uita condescendent la cei in scaun cu rotile, ca altii-s demni de mila, dar in realitate n-are nici un merit ca sta comod pe doua picioare. Iar eu, desi sustin cauza critical mass si particip oricand pot, acest logo nu reprezinta cum ii vad eu pe cei cu handicap. Lasam la o parte ca vreti sa faceti misto de soferi ca stau cu curu-n masina, IMHO nu ati ales bine termenul de comparatie. Sper sa puteti primi critica in directie constructiva, asa este intentionata. 🙂 na, spor!

  2. Ai dreptate, e mai agresiv logo-ul! Sper ca cei in scaun cu rotile si chiar soferii sa nu se simta ofensati. Si daca sunt mai inteligenti, nici nu vor simti asta. Te asigur ca cel care a realizat logo-ul nu priveste nicidecum condescendent persoanele in scaun cu rotile.

  3. Persoanele cu handicap nu au de ales, ele trebuie sa foloseasca scaunul cu rotile si/sau mijloacele motorizate de deplasare. Soferii au de ales. Ei pot lua autobuzul sau pot folosi bicicleta pentru a se deplasa intre punctul A si punctul B. Folosind acest rationament putem demonstra relativ usor ca soferii sufera de un handicap inchipuit. Aici bate si sigla de mai sus.

  4. ideea e ca nu oricine se pricepe cat de cat la design poate sa conceapa mesaje pertinente. in comunicare sunt niste reguli destul de clare: fara referiri la rasa, dizabilitati, etnie, religie, orientare sexuala, etc. un mesaj bun nu trebuie sa deranjeze pe nimeni. si oricum ideea cu distorsionarea de semne de circulatie, sau simboluri folosite in codul rutier este fumata de vreo cativa ani buni.
    ideile au sansa sa fie mai bune daca se gandesc mai multi oameni si daca sunt testate dinainte. e pacat ca un demers atat de fain sa fie stricat de o comunicare defectuoasa.

  5. @ ggl, bine ar fi daca sigla ar comunica la fel de elocvent ca tine. faina retorica, dar ma gandesc ca publicul ei tinta e destul de larg incat sa ofere multe alte interpretari pentru incotro „bate sigla de mai sus” si acest logo se duce inspre limita politically correct cred eu.

    da, si eu vreau un public mai inteligent ca sa nu mai ”sper” ca intelege, ba sa fiu sigura, dar nu merge asa. poate chiar grupul biciclist clujean se crede mai inteligent, mai umblat, mai deschis la minte, mai vizionar si creaza logo-uri pentru sine, ca sa-i convertim pe convertiti. Pt viitor sunt de acord cu tudor ca trebuie atentie la comunicare in asa fel incat sa nu se poate interpreta in defavoarea noastra.

  6. Cred ca impactul instant pe care il are posterul asupra tuturor celor care il vad si cauza nobila careia ii serveste justifica exprimarea „la limita”. Cu alte cuvinte, isi face cu brio treaba si e si haios pe deasupra. Suficiente motive ca sa-l sustin!

  7. Se pare ca maine vor fi doua marsuri ale biciclistilor… comunicat primit de la Radu Mititean, director executiv al Clubului de Cicloturism Napoca:

    „Cluburile ROTARY au lansat de ceva vreme si ele o serie de actiuni in
    favoarea utilizarii bicicletei in mediul urban. In acest context, vineri
    12 iunie 2009 Cluburile ROTARY din CLuj si alti parteneri ai lor vor
    face un mars promotional pe biciclete pe Bd. Eroilor si Bd. 21
    Decembrie, cu plecare de la Monumentul Memorandistilor in jurul orei
    11:30 – 12:00 si sosire la Primarie, unde vor avea apoi o intalnire cu
    autoritatile locale si vor inmana un memoriu bazat pe cel redactat de
    CCN in septembrie 2007…

    Cei care vor si pot sa ii insoteasca pe Rotarieni la respectiva actiune
    biciclistica sunt bineveniti sa se alature deplasarii pe biciclete,
    fiind rugati sa fie la Monumentul Memorandistilor de pe bd. Eroilor
    vineri 12 iun. la 11:30.”

  8. @tudor: „in comunicare sunt niste reguli destul de clare: fara referiri la rasa, dizabilitati, etnie, religie, orientare sexuala, etc. un mesaj bun nu trebuie sa deranjeze pe nimeni”.

    Din punctul meu de vedere, e foarte new speak ce ai scris aici. Cum adica sa faci abstractie de sexul tau, de religia, crezurile tale, de etnia ta etc. atunci cand comunici? Inteleg unde bati bineinteles: nu trebuie sa ne jignim interlocutorii atunci cand incercam sa intram in dialog cu ei. Sa nu ii jignim pot fi de acord, dar sa nu ii deranjam ca garantie a unui „mesaj bun”? Ma surprinde genul acesta de afirmatie cand tocmai se pregateste o actiune ilegala, deranjanta pentru o gramada de soferi care sunt incetiniti in drumul lor spre casa de o gramada de biciclisti !

    Dincolo de micile incongruente dintre participanti, importante sunt motivatiile (mai mult sau mai putin diferite) care ne unesc la actiune. Ce-i fain la critical mass e ca nu are lideri, ori organizatori, ci doar participanti. De aceea, ar fi super daca la editia urmatoare ati propune niste logouri pentru critical mass.

  9. cam suspect trendul de logo-uri si slogane printre sustinatorii bicicletei… asta joaca pe ideea handicapului, cel cu pumnul pe bicicleta aduce aminte de ‘workers of the world, unite’ (prea „politic”/stangist), cruciada vehiculelor cu autotalpa (cruciada? prea religioso-misionar), si volantul cu fatuca sexi fara sandale pe tsoagla (cam sexist) cand o fo saptamana mobilitatii, dar ala n-a fost generat de cluj cred, dar a primit sustinere. acuma mi le-am amintit pe astea la care am strambat din nas. ideile astea chiar trebuiesc verificate cu mai multi oameni inainte sa fie scoase la promovare. when in doubt, leave it out, zic io. stiu ca aduc vorba de niste chestii principiale fine, dar cred ca am cu cine 🙂

  10. dar promovarea lui che guevara, iconul cel mai intalnit pe net si pe tricou? E suspect? Ar trebui sa fie, unii il considera de-a dreptul un terorist.

  11. sa porti tricou cu che guevara e alegere personala si critica ti-o primesti singur daca pt unii che nu e cel mai inspirat simbol. dar cand un logo vrea sa reprezinte o comunitate a biciclistilor/ biciclistelor, asta-i altceva. as prefera logo-urile sa comunice placerea de a merge cu tsoagla, de ce merita investit in directia asta, nu doar sa critice alte grupuri participante la trafic ca se comporta ca si cum ar suferi de-un handicap, ca n-au bunavointa si pentru alti participanti la trafic (daca ei ne chinuie pe noi, sa-i chinuim si noi pe ei… adica ochi pentru ochi? nu suna copilaresc?).

  12. nu suna copilaresc, e mai degraba o riposta pe care o poti categorisi ca agresiva. poate ca la urmatoarea campanie designerul mascul de serviciu face loc unei artiste disponibile si iese o abordare mai soft 🙂

  13. Lasa ca data viitoare om face kaki fundalul la bicicleta-cu-pumnu si scriem dedesubt „pedalam pentru oras, credinta si natiune!”. Sigur om avea castig de cauza printre adeptii noii drepti si atunci nu va mai fi nici stangist. In alta ordine de idei fatuca sexi fara sandale m-ar fi adus la orice mars biciclistic. Daca aia nu reflecta placerea de a merge pe bicicleta apai nu stiu ce altceva o face.

  14. BUNA! As avea si eu o intrebare! ATENTIE!!! De ce pe site-urile oficiale de publicitate, in reviste, in ziare, saptamanale, si alte mijloace de publicitate, nu vom intalni o oarecare reclama, care sa le inlocuiasca pe cele cu AUTOTORISME, cu cele pentru BICICLETA??? Un raspuns temator ar fi banii!! As dorii sa aflu parerea voastra!!! Sper sa se inteleaga unde vreau sa ajung! Multumesc!

  15. pana la urma scopul marsului nu este sa ii facem pe soferi sa se simta prost ca folosesc o masina !! totusi o masina este utila !!nu se poate face abstractie de ea doar de dragul nostru ca sa putem pedala linistiti pe strazile clujului !si pot sa spun ca folosesc biciclet ca si mod de deplasare la servici , plimbari etc dar am si o masina pe care o folosesc la iesirile din afara clujului sau alte treburi !si oricum cred ca soferii din cluj sunt destul de grijulii 🙂 cu biciclistii cred ca scopul nostru e sa ne facem cunoscuta prezenta pe sosea si sa aratam lumii frumusetea unei biciclete .

  16. Cred ca peste 70 la suta din cei care merg pe bicicleta au si masina la dispozitie. Pur si simplu sunt niste indivizi destepti care folosesc alternativa cea buna intr-un oras aglomerat. Iar un sofer care merge si pe bicleta va fi mai grijuliu cu cei pe doua roti si va crede bineinteles ca si ceilalti soferi sunt asemeni lui. Din nefericire am dat in cluj si de bizoni la volan :(.
    Asta e domnule, biciclistii au un IQ mult mai mare decat soferii!

  17. n-are nici o treaba cu coeficientul de inteligenta (poate inteligenta sociala, dar nu la asta cred ca te refereai). poate ne-ar placea sa credem asta ca sa ne gadile la ego c-am fi mai noi mai cu mots decat altii. daca pornesti cu prejudecati de astea si daca ai face un studiu, ai gasi exact ceea ce cauti, cu cine stie ce implicatii eugeniste, doamne feri. cred ca aicea-i importanta educatia, nu IQu.

  18. @jhony: Asa e, ai dreptate! As pomeni motivatii care exista si la marsul biciclistilor: promovarea bicicletei ca mijloc de transport eco-urban ori construirea unor piste pentru biciclisti care sa lege cartierele intre ele, pe modelul unor orase din Vest. Diferenta ar fi ca noi iesim in strada vinerea, cand suntem mai vizibili fata de sambata, cand se tine marsul biciclistilor. Deseara, de la ora 18.45, la Realitatea Tv Cluj, sunt invitat la o emisiune alaturi de primarul Sorin Apostu. Discutia va porni de la parcarea care se construieste pe spatiul verde de langa complexul Minerva, din cartierul Manastur. Acolo voi pomeni de faptul ca bicicletele pot constitui o alternativa de deplasare in cel mai sufocat oras din tara ca trafic, dupa Bucuresti.

Evenimente recomandate

There is no custom code to display.

© 2017 slicker.ro

Slicker este construit pe platforma Wordpress